polen

POLEN

Nu är vi tillbaka igen, kom till emmaboda 23.00 igår kväll.
Resan har varit bra, vi har haft kanonkul.
Vår grupp hade en enormt bra guide på Auschwitz och på Auschwits-Birkenau, det var jätte intressant men hemskt att se. Jag tror fortfarande inte att min hjärna har kopplat vad som hände på de platserna vi besökte, det är så overkligt.


Auschwitz


Auschwitz


Auschwitz

Tyvärr så fick man inte ta kort inne i bygnaderna på Auschwitz men jag kan berätta vad man fick se. Man fick se ett helt rum fullt av de hår som blev bortklippt från människorna, hur mycket skor som helst och det var ändå bara 2 % av alla, resväskor med namn på. Vi fick se kort där det stod vilken dag de anlände och vilken dag de dog, en del överlevde bara några dagar, det är så hemskt!


Auschwitz - Birkenau


Auschwitz - Birkenau
toaletter


Auschwitz - Birkenau
sängar, guiden berättade
att de som ungefär 10 st i varje.

Vi besökte en saltgruva också, där man inte fick ta kort. Den rundturen var nog det tråkigaste jag hade varit med om. Den var i två & en halv timme och vi hade en guide som sög på engelska och lät som ett inspelat band. haha, det var fruktansvärt tråkigt!

Nu lite bilder från resan, en resa tog ungefär 25,5 timmar, underbart!


Bussresa till Ystad - 3 timmar


Båtresa, Ystad - polen - 7 timmar
+ tågresa 14 timmar


guidehörlurar&snyggingvänner


Annie & Melinda


Fredrik & Erika

Nu orkar jag inte lägga in fler bilder, det kommer kanske senare eller någon annan dag.
Hejsålänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0